lördag 22 mars 2014

Omplantering, det är mycket nu.

Igår och idag blev det omplantering av gurkor och tomater.
Alla frön har grott fint och nu gällde att motstå frestelsen att spara allt.
Det gick bra och jag har planterat om bara lite fler plantor än jag räknar med att behöva.
Någon stackare kan ju stryka med på vägen eller så finns säkert någon god vän som vill adoptera en eller flera plantor.

Mina Basilikafrön har grott dåligt men jag har ändå planterat om de som har grott i hopp om att de växer till sig.  Jag har även köp en ny påse med en annan sort Basilika och hoppas att den gror bättre.
Sådde den igår.
Förra lördagen sådde jag även några frön från en vit Dahlia. Redan idag kunde jag plantera om dem.


Här på bilden ser vi några av alla mina plantor.
Jag har gjort lite krukor av tidningspapper, funkar ganska bra.

Idag har jag även klippt ner några av Pelargonerna och passade på att ta sticklingar av Mårbacka och Kärlekspelargon.

Förra helgen sådde jag även en annan lite gurka som jag inte kunde motstå, den heter Djungelgurka och gurkorna skall bli randiga och 3 cm långa.

Imorgon söndag, jag ser fram emot ännu en lång fin trädgårdsdag.
/Spindellilja 🌱


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar