torsdag 6 mars 2014

Perenner från frö

I går petade jag ner några frö som skall bli fina perenner.
Det skall bli mycket spännande att se hur det går för på nästan alla påsar står det att fröna gror långsamt och ojämt och om de inte har grott på 1 månad så skall de placeras i kylen.
Men jag tror att de skall gro fint, för min inre syn ser jag hur de skall pryda mina rabatter så fint.
Jag vill anlägga en ny rabatt på baksidan av huset och där tänker jag att de skall få plats tillsammans med lite annat.
Hahahaa, jo men det gäller att tro på sig själv eller rättare sagt på frönas grobarhet.

Jag har beställt fröna från Impecta och Odla.nu.
Ängsväva 'Geranium pratense', Rosenkrage 'Robinson's Giants', Stjärnflocka 'Ruby Cloud', Stjärnflocka 'Rose Symphony', Slingerhjärta 'Dicentra scandens' och Rysk marton 'Blue Hobbit'.

 
Idag på morgonen hann jag peta ner några Lupin frö. Är de inte underbara.
Hoppas att de blir så här fina hos mig i min nya rabatt.

 
Idag skiner solen och jag hoppas få lite tid i växthuset under eftermiddagen, jag har ju några Pelargoner till att plantera om.
 
På återseende.
/Spindellilja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar