måndag 7 april 2014

Hur har det gått med alla frön...

jo, jag kan tyvärr konstatera att allt inte alltid blir som man har tänkt sig!
Lobelian som grodde så fint fick plötsligt tråkigt och vissnade, ingen aning varför.
Basilikan som grott dåligt blev inte bättre efter omplanteringen utan dog bort den också.

Och perennerna då?!
Jo, den Ryska Martonen har grott med 4 frön som jag planterat om, de är väldigt små men verkar överleva ute i växthuset trotts kyliga nätter.
Slinger hjärtat, Nävan och Stjärnflockan har inte alls grott utan har fått flytta in i kylskåpet sedan 14 dagar tillbaka. Hoppas att de fattar vinken och gror när jag tar ut dem.

Oj, vad det låter eländigt! Men det finns mer lyckade resultat... dock måste jag även notera att Floxen som jag planterat om verkar att tynat bort, Petuniorna vill inte så mycket heller och av Törnrosas kjortel har endast 1 frö grott.

Suck och stön!

Men, alla tomater mår fin fint och nästan alla gurkor har överlevt.
Djungelgurkan grodde supersnabbt och är omplanterad och har redan kommit med nya blad över hjärtbladen :-)

Basilikan då, jo jag köpte ju en ny fröpåse och här var det grobarhet.
Se så fin den är, om än liten ännu, men jag har flera krukor med omplanterad fin Basilika.

 
Mina Liljor tog också lång tid på sig att gro, men nu är de fina och växer på bra.
Jag längtar efter att få njuta av dem.
 
 
Det var allt för denna gång.
I natt har Pelargonerna övernattat ute i växthuset under fiberduken och det var hela 10 plusgrader!!
 
Det finns hopp om en ny prunkande sommar!!
 
 
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar